Hitünk szerint az az önismereti terápia és a meditáció során kifejlődő érettebb felnőtt személyiség fejlődési szint - mint például az önreflexió, az empátia, a tudatosság, a tiszta kommunikáció, a játszmamentesség, az intuíció, a mezőérzékenység, és más hasonló dolgok minősége – a megfelelő emberismereti tudással párosulva lehet az egyik fő kulcs, amellyel egy békésebb és erőszak mentesebb emberiség megvalósulhat. Ezt foglalja össze korszerűen az integrál szemlélet. Ez az újszerű pszichológiai iskola, valamint nemzetközi mozgalom, egy ilyen irányú, globális társadalmi megújhodásban, s azzal egy új evolúciós korszak kialakulásában hisz, és annak a szolgálatában áll.
Ennek érdekében az Integrál Akadémián az elsődleges célunk az integrál szemlélet szakmai szintű képviselete, tanítása, kutatása és fejlesztése. A háttérfilozófiánkban úgy gondoljuk, hogy a Föld és társadalmunk egy globális változáson megy keresztül, ahol a jövő megteremtése a mi kezünkben (vagyis minden ember kezében) van. A különféle ősi kultúrák és a modern tudományok tanulmányozása, továbbá személyes belső élmények alapján úgy látjuk, hogy az evolúció jelenleg az emberközpontúság, az emberek és a különféle nézőpontok és nemzetek békés, globális integrációja és a szellemiség irányába halad, amellyel párhuzamosan a külvilágban várhatóan változás áll be a környezeti-ökológiai és technológiai világunkban is. Ezt “5-ről a 6-ra” lépésnek nevezzük, az integrál fejlődési modell 5. és 6. szintjére utalva, ahol az 5. a tudományos-racionális-kapitalista világot jelenti, a 6. pedig a holisztikus, rendszerszemléletű, integratív, empatikus megközelítéseket, melyek hidat képeznek a transzperszonális (spirituális) lélektani stációk felé.
Ennek a jövőképnek a megvalósításán dolgozunk lokálisan Magyarországon az integrál szemlélet terjesztésével. Úgy véljük, hogy a XX. századot jellemző tudományos-materializmus, és a XX. század második felére jellemző (hazánkban a ’90-es évek óta tapasztalható) spirituális ébredés, és a new ages - ezoterikus törekvéseink gyermekhibáit megtapasztalva, egyrészt ezeket meghaladva, másrészt az erősségeiket megőrizve, egy érettebb, szakértői megközelítést képviselünk.
Olyan komplex problémákra, és kihívásokra válaszul, mint a helyi és globális ökológiai, gazdasági, lélektani és társadalmi válság, kevés a tudomány, a lélektan, az ökológia, vagy a spiritualitás önmagában való művelése, ezek intelligens szintézisére és együtt kezelésére van szükségünk. Ehhez ad szemléleti keretet a XXI. századi integrál szemlélete.
A képzés mellett célunk a hazánkban kreatívan továbbfejlesztett integrált tudás és alkalmazások megosztása egymással. Meghívunk mindenkit, hogy ha alkalmazza az integrált szemléletet a maga területén, vagy újítást hoz bele, akkor azt ossza meg velünk és a világközösséggel. Ha szükséges, segítünk az alkalmazás kidolgozásában és illesztésében a közöshöz. Ügyelünk a minőségre és a szemlélet szakmai tisztaságára. Eddig tapasztalatunk szerint, amíg az adott résztémákba való bepillantásra és ízeltőre elegendőek a rövidebb kurzusok, addig az integrál szemlélet igényes alkalmazásához a három éves képzés elvégzése szükséges, hiszen a megközelítés a jellegéből fakadóan széles ismeretkörre és szakértői tudásra alapoz, melynek megszerzése befektetett időt és energiát igényel.
Céljaink röviden:
- Az integrál szemlélet hazai terjesztése, tanítása és minőségi tisztaságának képviselete
- Integrál alkalmazások fejelsztésének támogatása
- Híradás a nemzetközi integrál életről és fejlesztésekről
- A hazai integrál fejlesztések támogatása és megismertetése a nemzetközi integrál közösséggel
Képzéseinkre azokat a személyeket várjuk, akik úgy érzik hasonlóan gondolkodnak, és emellett széles látókörű, igényes tudást és praktikus készségeket szeretnének, továbbá rezonálnak az alábbi értékeinkre:
Az Integrál Akadémia képzéseit működtető további célokról, elvekről, a négy kvadráns szerinti elrendezésben. A képzéseinket úgy szervezzük, hogy többféle cél integrált megvalósításán dolgozunk. A tanulás élményének, az embernek, s a szervezetnek különféle oldalait tekintetbe vesszük.
A közös együttlét élményei (BA-célok)
Fontos számunkra, hogy résztvevőink örömmel tanuljanak. Úgy tapasztaltuk, a résztvevő fejlődést él át, s örül annak, amikor kíváncsiak vagyunk a véleményére, teret adunk a visszajelzéseknek, egyéni megnyilvánulásnak, párbeszédnek és az egyéniség kibontakozásának. Ezért olyan emberi közösséget alkotunk, ahol személyes kapcsolatban vagyunk egymással, és figyelünk egymásra. A tanulásba sok sajátélményt is beleviszünk, amely sejtszintre hozza le a tudást a fejből.
Az egyéni, belső élmények és fejlődés (BF-célok)
Képzésünk egy személyiségfejlesztő folyamat egyben. Az előadások mellett számos sajátélményű önismereti terápiás gyakorlat és izgalmas együttlét az, ami megérleli a résztvevő személyiségét. A résztvevők számára olyan helyzeteket teremtünk, ahol visszajelzéseket is adhatnak egymásra, s lehetőségük van olyan önmagukkal kapcsolatos felismerésekre, amelyet a hétköznapi emberi közegben nem tudnak meglépni.
Támogatjuk a résztvevőink önmegvalósítását is. Arra biztatjuk őket, hogy találják meg a tananyagban a nekik megfelelő részeket, ami lelkesedésre, szárnyalásra, újító felfedezésre ösztönzi őket. A szakmai
dolgozatot elérve pedig arra ösztönözzük őket, hogy kezdjenek önálló alkotásba, valósítsák meg képességeiket és küldetésüket, felhasználva az itt tanultakat. Emellett többen már a képzés alatt átélik tehetségük szárnybontását, amikor felajánlják segítő munkájukat az akadémia számára abban a témában, amit a legjobban szeretnek csinálni.
A tudás, a tananyag (JF-célok)
A tananyagot és a tanulást változatossá tesszük. A leírt mondatok mellett audiovizuális, multimédiás eszközöket – színes ábrák, fotók, videók, zenék – használunk, és a tananyagot demonstráló sajátélmény gyakorlatokat. Nemegyszer együtt átéljük az anyag egy-egy vonatkozását, megosztjuk egymással átéléseinket, mely a tananyag belső integrálást eredményezi.
A tanított tudás élvonalbeli Magyarországon és nemzetközileg is. A kulturális kreatívok közé tartozunk, akik kilépnek a megszokott sémákból, és újító szemléletet adnak a tanítványaiknak, abba integrálva a hagyományos nézeteket és az ősi bölcseleteket is.
Szervezet és társadalmi illeszkedés (JA-célok)
Szervezeti célok
Szervezetünk fejlődése
Szervezetünket folyamatosan fejlesztjük. Élethosszig tartó tanulásra és fejlődésre rendezkedünk be, ahol szervezetünk pozitív alapelveinek megtartása mellett folyamatosan fejlesztjük az élő valóság követésével a működést. Ehhez monitorozzuk a képzéseinket, visszajelzéseket kérünk résztvevőinktől szóban, s kérdőívekkel, és a véleményeiket figyelembe véve formáljuk tovább az iskolát. Az élő történésekből magunk is tanulunk, s ezt beforgatjuk a tananyagba, így a tanulás egyben közös alkotás, és a nagy-közös gyarapítása.
Együttműködünk a résztvevőkkel
Az elszánt, lelkes, fejlődő, és kapcsolódni vágyó résztvevőket később képességeik s belső indíttatásuk szerint meghívjuk közös projectekbe, tanításra, az Akadémia életének szervezésébe és önálló szolgáltatások kialakításába.
Társadalmi célok
A háttérfilozófiánkban úgy gondoljuk, hogy a Föld és társadalmunk egy globális változáson megy keresztül, ahol a jövő megteremtése a mi kezünkben (vagyis minden ember kezében) van. A különféle ősi kultúrák és a modern tudományok tanulmányozása, továbbá személyes belső élmények alapján úgy látjuk, hogy az evolúció jelenleg az emberközpontúság, az emberek és a különféle nézőpontok és nemzetek békés, globális integrációja és a szellemiség irányába halad, amellyel párhuzamosan a külvilágban várhatóan változás áll be a környezeti-ökológiai és technológiai világunkban is. Ezt “5-ről a 6-ra” lépésnek nevezzük, az integrál fejlődési modell 5. és 6. szintjére utalva, ahol az 5. a tudományos-racionális-kapitalista világot jelenti, a 6. pedig a holisztikus, rendszerszemléletű, integratív, empatikus megközelítéseket, melyek hidat képeznek a transzperszonális (spirituális) lélektani stációk felé.
Ennek a jövőképnek a megvalósításán dolgozunk lokálisan Magyarországon az integrál szemlélet terjesztésével. Úgy véljük, hogy a XX. századot jellemző tudományos-materializmus, és a XX. század második felére jellemző (hazánkban a ’90-es évek óta tapasztalható) spirituális ébredés, és a new age-s - ezoterikus törekvéseink gyermekhibáit megtapasztalva, egyrészt ezeket meghaladva, másrészt az erősségeiket megőrizve, egy érettebb, szakértői megközelítést képviselünk.
Olyan komplex problémákra, és kihívásokra válaszul, mint a helyi és globális ökológiai, gazdasági, lélektani és társadalmi válság, kevés a tudomány, a lélektan, az ökológia, vagy a spiritualitás önmagában való művelése, ezek intelligens szintézisére és együtt kezelésére van szükségünk. Ehhez ad szemléleti keretet a XXI. századi integrál szemlélete.
Gánti Bence és az Integrál Akadémia csapata